Onlangs kocht de heer Funcke bij ons een rol keperband en hij vertelde dat het gebruikt zou worden bij de restauratie van een historische Fokker tweedekker. Ik vond dat zeer interessant en vroeg hem om meer info waarna ik een e-mail kreeg met een prachtige beschrijving van deze spannende job!
Ter informatie:
Als een vliegtuigvleugel of de romp bekleed wordt met doek (Iers linnen of katoen), dan naait men dit vast aan de constructie zodat het doek tijdens de vlucht niet gaat opbollen. Er zijn diverse methoden van vastnaaien, maar Fokker had een eigen aanpak. Op de tekening ziet je hoe het gedaan werd en dat is ook de manier waarop de heer Funcke het straks gaat toepassen (met ons keperband) met het vliegtuig van de Aviodrome.
Some time ago Mr. Funcke bought a roll of twill tape in our shop and he told me he was going to use it to restore an historic Fokker airplane! I thought that sounded very interesting, asked him for more info and received an e-mail with a beautiful description of this very special job!
More on this:
When an airplane wing or hull is covered with cloth (irish linen or cotton), it is sewed to the contruction so that it stays in place, flat on the wing/hull, during flight. There are several ways of sewing this but Fokker had his own technique. The first picture shows this technique and that is also the way Mr. Funcke will apply it, using our twill tape, to the Historical Fokker airplane of the Dutch Aviodrome aviation museum.
Ter informatie:
Als een vliegtuigvleugel of de romp bekleed wordt met doek (Iers linnen of katoen), dan naait men dit vast aan de constructie zodat het doek tijdens de vlucht niet gaat opbollen. Er zijn diverse methoden van vastnaaien, maar Fokker had een eigen aanpak. Op de tekening ziet je hoe het gedaan werd en dat is ook de manier waarop de heer Funcke het straks gaat toepassen (met ons keperband) met het vliegtuig van de Aviodrome.
Some time ago Mr. Funcke bought a roll of twill tape in our shop and he told me he was going to use it to restore an historic Fokker airplane! I thought that sounded very interesting, asked him for more info and received an e-mail with a beautiful description of this very special job!
When an airplane wing or hull is covered with cloth (irish linen or cotton), it is sewed to the contruction so that it stays in place, flat on the wing/hull, during flight. There are several ways of sewing this but Fokker had his own technique. The first picture shows this technique and that is also the way Mr. Funcke will apply it, using our twill tape, to the Historical Fokker airplane of the Dutch Aviodrome aviation museum.
No comments:
Post a Comment